IND100832953-001 : AUSTRAC RN

پرچم استرالیا

سرخط اخبار اقتصادی آوریل

فهرست مقاله

اخبار استرالیا 10 آوریل - روابط اقتصادی چین و استرالیا

در حالی که روابط استرالیا با چین بهتر از قبل شده است، داده‌ها نشان می‌دهد که روابط اقتصادی در پایین ترین سطح خود در بیش از پنج سال گذشته است و بعید به نظر می‌رسد که دوباره به سطح قبل بازگردد.

اخبار استرالیا 17 آوریل - علت عدم ثبات اقتصادی

به گزارش صندوق بین المللی پول، اعتماد کافی به «فرود نرم» اقتصادی در بازارهای مالی در حال رشد است، اما تورم مداوم می‌تواند باعث بی‌ثباتی شود. صندوق بین المللی پول در گزارش ثبات مالی جهانی خود پیشنهاد می کند که بانک های مرکزی باید از تسهیل سیاست های پیش از موعد خودداری کنند.

کاهش شاخص اقتصادی استرالیا

در برابر افزایش شاخص LEI در دوره پیشین، این بار 0.3 درصد کاهش داشت. به طور کلی، LEI از آگوست 2023 تا فوریه 2024 همچنان 0.7 درصد رشد داشته است. البته که پس از نزول 2.6 درصدی نسبت به شش ماه قبل، بهبود قابل توجهی داشته است.

اخبار استرالیا 18 آوریل - تخصیص بودجه دفاعی برای استرالیا

پس از افزایش بودجه دفاعی آمریکا، تحلیلگران سیاسی و نظامی پیشنهاد افزایش بودجه دفاعی استرالیا را دادند. این بودجه باید در جهت به روز رسانی و تهیه موشک‌های دوربرد، کشتی‌های جنگی، پهپادها و زیر در یایی ها شود. وزیر دفاع ریچارد مارلز هشدار داده است که استرالیا با یک دهه مخاطره آمیز مواجه است.

اخبار استرالیا 19 آوریل - سقوط داده های مشاغل

نرخ بیکاری در استرالیا از 3.7 درصد به 3.8 درصد افزایش یافت، چرا که تعداد افراد جویای کار به 20600 نفر افزایش یافت که بیشتر به علت مهاجرت اتفاق افتاد. روند نزولی اقتصاد و افزایش هزینه ها باعث شد که تعدادی از کسب و کارها در ماه گذشته ورشکست شوند، اما تعداد کل مشاغل تنها 6600 نفر کاهش یافت که نشان می دهد شرکت های کوچکتر بیشترین آسیب را دیده اند.

نقش مشاغل در روند نرخ بهره

با وجود استقبال دولت آلبانیز از بازار کار و افزایش مشاغل، امکان و تمایل برای عقب نشینی اقتصادی در راستای رسیدن به اهداف تورمی کار دشواری خواهد بود.

اخبار استرالیا 23 آوریل - مواجهه چالمرز با چالش بودجه استرالیا

با وجود تنش های جهانی و ریسک های انجام شده در سطح ملی بر روی طرح “آینده‌ی ساخت استرالیا”، جیم چالمرز در ماه آینده طرح مازاد بودجه‌ی دیگری را ارائه خواهد کرد.

لزوم خروج پول از اقتصاد

اقتصاددانان برجسته می‌گویند که بودجه فدرال ماه آینده باید انقباضی باشد و پول را از اقتصاد خارج کند یا حداقل مانع مبارزه بانک مرکزی با تورم نشود، تا مبادا کاهش نرخ بهره را بیشتر به تاخیر بیندازد.

اسکرول به بالا