IND100832953-001 : AUSTRAC RN

پرچم استرالیا

درباره استرالیا (بخش اول)

فهرست مقاله

چرا استرالیا؟ به عنوان یکی از قاره‌هایی که در دنیا به خاطر طبیعت و جذابیت زیباشناختی‌اش مشهور است، این کشور دارای فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است. زمینه‌های مختلفی از زیست‌بوم‌های بکر تا شهرهای پر جنب و جوش، اقتصاد پویا و جامعه چندفرهنگی، همه اینها استرالیا را به یکی از مقاصد پرطرفدار در جهان تبدیل کرده است. از ریف‌های کرال و بازیابی فوق‌العاده گراندهنده گیاهان و جانوران منحصربه‌فرد، تا شهرهای شلوغ و پرانرژی مانند سیدنی و ملبورن، هر نقطه از استرالیا داستانی خود را برای گفتن دارد. این مقاله برای کشف این داستان‌ها و بررسی چگونگی تأثیرات استرالیا در مقیاس جهانی طراحی شده است.

از دیدگاه جغرافیایی، استرالیا به عنوان یک قاره جداگانه با جمعیت کمتر از دیگر کشورها، توانسته است با محیط طبیعی بی‌نظیر خود، توجه بسیاری را به خود جلب کند. این کشور دارای اقلیم‌های متنوعی است، از مناطق گرم و خشک در صحرای غربی، تا جنگل‌های بارانی و سردسیری در جنوب شرقی. این تنوع زیستی، استرالیا را به یک آزمایشگاه طبیعی برای زیست‌بوم‌های منحصربه‌فردی مانند گونه‌های بسیاری از کنگرها، کفتارها و گونه‌های پستاندار زیبا تبدیل کرده است. علاوه بر آن، استرالیا یکی از کشورهای پیشرو در زمینه پژوهش و توسعه فناوری است، با صنایع مختلفی از جمله معدن، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، و صنایع فضایی که به توسعه اقتصادی و فناورانه این کشور کمک کرده‌اند.

استرالیا

درباره استرالیا (بخش اول)

استرالیا یکی از بخش‌های پهناور قاره اقیانوسیه و از وسیعترین کشورهای جهان است که بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند در نیمکره جنوبی زمین واقع شده است. به استرالیا سرزمین آکاسیای طلایی (Acacia Pycnantha) می‌گویند. آکاسیای طلایی، گل ملی این کشور است.

پایتخت استرالیا شهر کانبرا (Canberra) است که از جنوب غربی با شهر سیدنی و از شمال شرقی با شهر ملبورن هم مرز است. با اینکه زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی این کشور مشخص نشده است اما عمده مردم استرلیا به زبان بین المللی انگلیسی صحبت می‌کنند. با این حال صدها زبان بومی در استرالیا وجود دارد که سال به سال از تعداد آن‌ها کم شده است یا به‌طور کلی منقرض شده‌اند.

استرالیا کوچکترین قاره و یکی از بزرگترین کشورهای جهان است. استرالیا تقریبا 4.5 برابر از ایران بزرگتر است.

ایالت‌ها و قلمروهای استرالیا

استرالیا دارای 6 ایالت، 3 قلمرو داخلی و 7 قلمرو برون‌مرزی است. لیست ایالت‌‌های استرالیا عبارتند از:

  • ایالت نیوساث ولز (New South Wales)
  • ایالت کوئینزلند (Queensland)
  • ایالت ویکتوریا (Victoria)
  • ایالت استرالیای غربی (Western Australia)
  • ایالت استرالیای جنوبی (South Australia)
  • ایالت تاسمانی (Tasmania)

همچنین استرالیا دارای سه قلمرو اصلی است:

  • قلمرو پایتختی استرالیا (Australian Capital Territory)
  • قلمرو خلیج جرویس (Jervis Bay Territory)
  • قلمرو شمالی (Northern Territory)

استرالیا 7 قلمرو مهم برون‌مرزی دیگر هم دارد. این قلمروها معمولا جزیره‌هایی هستند که تحت حاکمیت دولت استرالیا قرار دارند و جز خاک این کشور محسوب می‌شوند.

مهم‌ترین و پرجمعیت ترین شهرهای استرالیا

استرالیا در مجموع از 5 شهر با جمعیت بالای یک میلیون و 14 شهر بین 100 هزار الی 1 میلیون نفر و 375 شهر کوچک بین 10هزار الی 100 هزار نفر تشکیل شده است. در زیر مهم‌ترین و اصلی‌ترین شهرهای استرالیا را لیست کرده‌ایم:

  • سیدنی (Sydney)
  • ملبورن (Melbourne)
  • بریزبن (Brisbane)
  • پرث (Perth)
  • آدلاید (Adelaide)

اقتصادی زنده و بین المللی استرالیا

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از اداره آمار استرالیا  (Australian Bureau of Statistics)؛ اقتصاد استرالیا سیزدهمین اقتصاد برتر جهان است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2022، حدود 1,675 تریلیون دلار آمریکا است. یکی از مهمترین دلایل رواج مهاجرت به استرالیا، اقتصاد قوی این کشور است که حتی در دوره رکود جهانی ناشی از همه گیری ویروس کووید هم آسیب نسبتا زیادی ندید. استرالیا کشوری توسعه یافته با اقتصاد متکی بر بازرگانی و کشاورزی است. محصولات اصلی استرالیا نیشکر، پنبه، غلات و گوشت است. انگلیسی زبان بودن، امن بودن و کیفیت آموزش بالا باعث محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین‌المللی شده‌است. استرالیا از نرخ بیکاری پایینی بهره می برد و  با هدف توسعه پایدار و رقابت اقتصادی و علمی با سایر کشورهای پیشرفته، نیاز به مشاغلی دارد که می توانند توسط متقاضیان مهاجرت به استرالیا تامین شوند.

واحد پول این کشور دلار استرالیا نام دارد. هر دلار استرالیا تقریبا معادل ۰٫۷۳۹ دلار آمریکاست.

در نهایت ممنون از وقتی که گذاشتید و این مقاله را تا آخر مطالعه کردید. در مقالات بعدی به بخشهای دیگر از این کشور میپردازیم. همچنین شما میتوانید برای خدمات مالی به صورت بین الملل از طریق صرافی کاسپین اقدام نمایید.
اسکرول به بالا