IND100832953-001 : AUSTRAC RN

ویزا-استرالیا

انواع ویزاهای استرالیا 2024 – بخش دوم

فهرست مقاله

ویزای استرالیا یکی از مهمترین مسائلی است که برای افرادی که تمایل به سفر و اقامت در این کشور دارند، بسیار اهمیت دارد. ویزا، یک نوع مجوز یا مجوز ورود به یک کشور است که برای افرادی که از کشور خود خارج می‌شوند یا به کشور دیگری مهاجرت می‌کنند، لازم است. ویزای استرالیا نیز برای ورود به این کشور مورد نیاز است و بستری را فراهم می‌کند تا افراد بتوانند به طور موقت یا دائمی در استرالیا اقامت کنند. این فرآیند بر اساس اهداف و نوع اقامت مورد نظر، از جمله تحصیل، کار، توریستی یا خانوادگی، متفاوت است. اطلاعات دقیق در مورد نوع ویزا، شرایط لازم برای درخواست، مراحل مختلف و فرآیند اخذ ویزا، اموری است که برای هر فردی که به دنبال اقامت یا سفر به استرالیا است، حائز اهمیت است.

در مقاله قبلی (بخش دوم) به ویزاهای کار و تحصیلی استرالیا پرداختیم که میتوانید از این لینک مطالعه کنید. در این بخش به انواع ویزاهای دیگر کشور استرالیا میپردازیم.

برای دریافت مشاوره رایگان برای انتقال ارز می‌توانید فرم درخواست حواله را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

ویزای-استرالیا

ویزای خانواده و ازدواج استرالیا

ویزاهای خانواده و ازدواج استرالیا به پارتنر و یا همسر فرد مقیم این کشور یا والدین سالخورده امکان دریافت ویزای استرالیا را می‌دهد.

ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا با هدف دیدار اعضای خانواده و بازدید از این کشور طراحی شده اند. اگر استرالیا را برای سفر و دیدار با خانواده یا دوستانتان انتخاب کرده اید، باید بدانید که امکان دریافت ویزای توریستی این کشور وجود دارد اما فرآیند دریافت این ویزا بسیار سخت است. ویزای توریستی استرالیا یکی از ویزاهایی است که در چند سال گذشته اهمیت زیادی پیدا کرده است. برای درخواست این ویزا باید مدارک ذیل را ارائه بدهید:

  • اصل پاسپورت
  • دو قطعه عکس
  • ترجمه شناسنامه و مدارک هویتی
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار
  • ترجمه سند ملکی
  • پرینت 3 ماهه حساب بانکی
  • تمکن مالی به زبان انگلیسی
  • ضمانت بازگشت

هزینه ویزای دائم استرالیا چقدر است؟

به طور کلی هزینه ویزا برای مهاجرت به استرالیا در شرایطی که منجر و منتج به اقامت دائم شود، در چندین و چند مرحله پرداخت می‌شود. به عنوان مثال در ویزاهای مهارتی، باید به هزینه ی دولتی ویزا، مدرک زبان، وکیل مهاجرت، ترجمه مدارک، هزینه ارزیابی مهارت و اسپانسر شیپ ایالتی توجه کرد.

در هر حال تفاوت ارزش پول دو کشور ایران و استرالیا باعث می‌شود، فرد مهاجر به هزینه های جزئی از جمله حمل و نقل خود و حتی کلاس‌های آموزشی و آمادگی زبان انگلیسی نیز فکر کند. در هر نوعی از ویزا هزینه متقاضی اصلی در کنار هزینه ویزای همراه بالای 18 سال و همراه زیر 18 سال یا فرزند بررسی می‌شود. به عنوان مثال در ویزای دائم مهارتی یا اسکیل ورکر هزینه ویزای متقاضی اصلی دستکم 4115 دلار استرالیا است اما هزینه ویزای همراه بالای ۱۸ سال 2060 دلار استرالیا خواهد بود. ( هزینه های دولتی ممکن است پس از انتشار مقاله تغییر کند)

معمولا هزینه ویزای همراه کمتر از فرد متقاضی است مگر آنکه در یک ویزای خاص این شرایط تغییر کند.

هزینه ارزیابی مهارت (مختص ویزای کاری)

هریک از سازمان های ارزیابی استرالیا ، در مرحله ی اول هزینه متفاوتی دارد به عنوان مثال سازمان VETASSESS هزینه ای معادل با 927 دلار استرالیا دریافت می کند و شما با پرداخت هزینه‌ی بیشتر میتوانید پرونده ی خود را به صورت فست ترک ارسال نمایید.

اخذ ویزای استرالیا چقدر زمان می‌برد؟

برای ارائه دقیق مدت زمان اخذ ویزای استرالیا به متقاضیان، این فرایند از تاریخی که فرد درخواست کننده اصطلاحا، واجد شرایط شد تا تاریخ صدور ویزا محاسبه می‌شود.

هر ویزایی با توجه به پرونده فرد متقاضی و نوع درخواست و مدارک وی، زمان خاص و منحصر به فرد خود را دارد اما در کل به عنوان مثال برای ویزای 190 مدت زمان 4 تا 10 ماه در و پس از اخد دعوتنامه باید در نظر گرفته می‌شود.

اسکرول به بالا